miercuri, 15 august 2012

Primul meu film - leapșa amintirilor

     Neobosita Teo de la CineMagazin, ne mai aruncă o provocare și de data asta ne propune să răscolim bine în amintiri și să găsim primele imagini care ne-au marcat începuturile de privitor de film. Poate pentru unii este mai greu să-și amintească care au fost primele filme pe care le-au vizionat, dar nu și pentru mine, îmi amintesc perfect primele imagini, chiar dacă le-am văzut la o vârstă destul de fragedă.... sau, cel puțin, cred că îmi amintesc....
     A Nightmare on Elm Street - când mă gândesc la primul film vizionat, îmi vin în minte scene cu Freddy Krueger. Nu-mi amintesc vârsta la care l-am văzut, nu știam să citesc, mare lucru nu cred ca înțelegeam, dar știu că în mod ironic pentru un copil de vârsta mea nu m-a speriat, nu mi-a dat coșmaruri, dar am rămas fascinată de personaje, de costumul lui Freddy, de machiaj.
     Child's Play - un alt horror menit să înfricoșeze.. l-a mine nu a funcționat pentru că pe parcursul întregului film nu făceam altceva decât să mă întreb „cum au făcut ei păpușa să meargă?”... cred că era prea mult pentru mine, atunci, să înțeleg că păpușa adăpostește spiritul unui criminal în serie.
    Poltergeist - cât de mare și tare mă dădeam eu că pe mine nu mă sperie filmele horror, ca pe alți copii. Asta până să apară Poltergeist și să mă țină nopți întregi nedormită. Nici atunci nu cred înțelegeam ce se întâmplă, doar că de data asta nu am mai văzut costume fascinante ci doar scene și apariții înfricoșetoare.
   Stalker - știu că sună pompos, dar nu vă așteptați să spun că l-am și înțeles, absolut deloc, dar a fost momentul în care am început să văd filmele cu alți ochi, în care m-am îndrăgostit realmente de cinematografie. L-am văzut ce-i drept la o vârsta puțin mai mare, cred că în jur de 9 ani, îmi amintesc că deja știam să citesc, dar chiar și așa nu am înțeles nimic la prima vizionare, însă imi amintesc perfect cât de mult mi-au plăcut imaginile, culorile sepia, era ceva ce nu mai văzusem, total diferit de preferințele mele de până atunci cu filme horror viu colorate de categoria B. A fost primul meu impact cu cinematografia de calitate și probabil din această cauză a rămas și până azi unul dintre filmele mele preferate. 

7 comentarii:

  1. Pffff...eu nu tin minte niciun film asa...care sa ma marcheze. Cum de ai vazut Stalker la 9 ani? La tv? Dadeau astia asa ceva odata?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da cred ca pe tvr 1, nu stiu sigur dar presupun ca era singurul post pe care ar fi putut da stalker

      Ștergere
    2. sau sa fi fost caseta video...hmm nu-mi amintesc :)

      Ștergere
  2. am doua filme in comun cu tine:) o sa incerc sa raspund si eu curand :)mey, acum nu ma certati, dar eu nu am vazut stalker. sau poate l-am vazut si nu mai stiu eu... cred ca toata generatia noastra a crescut cu filmele difuzate de protv. difuza constant poltergreist si freddy :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. stalker l-am vazut din intamplare si nu am inteles nimic, asa cum am zis, si probabil nici nu l-as fi tinut minte daca nu m-ar fi atras culorile folosite, pentru ca era ceva nou ....nu-ti face griji si eu ca orice copil am crescut tot cu filme de categoria b date pe pro tv

      Ștergere
  3. Mai, dar vad ca te-au marcat rau de tot... Numai horror toate! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)))...cum erau fructul interzis, le priveam pe furis fara sa stie parintii, si probabil din cauza asta mi-au ramas fixate in memorie

      Ștergere